Faktura og betaling

Velg mellom månedlig innbetaling via Avtalegiro eller 3, 6 og 12 månedersintervaller via faktura/kredittkort.

Lei av lange KID-numre og omstendelig regningsbetaling?
Her kan du opprette Avtalegiro og spare både tid og penger.

Vanlige spørsmål om AvtaleGiro



  • Avtalegiro er en betalingsform der banken din sørger for at regningene betales automatisk på forfallsdato. I stedet for å motta papirfaktura, vil du se trekket inne i nettbanken din og på den månedlige kontoutskriften du får fra banken. Du får i tillegg en rimeligere abonnementspris av oss. Det er derfor viktig at du oppretter en Avtalegiro dersom du har kjøpt et abonnement av oss med prisavslag for bruk av Avtalegiro.

  • Det er enkelt å opprette Avtalegiro. Gå inn her eller ring oss på tlf. 21 09 3001 slik at vi kan sende deg et skjema som du selv må fylle ut og sende til Nets. Dersom du har kjøpt et abonnement med redusert pris som krever Avtalegiro, sender vi alltid med et skjema sammen med fakturaene inntil Avtalegiro er etablert.

  • Dersom du oppretter en AvtaleGiro kan det ta opp til 4-5 uker før avtalen registreres. Du må derfor sørge for å betale fakturaene vi sender deg fram til avtalen er registrert. Vi slutter å sende fakturaer når avtalen er registrert hos oss og du belastes ikke dobbelt.

  • Beløpsgrensen er maksimumsbeløpet du tillater trukket fra din konto. Du blir uansett aldri trukket mer enn fakturabeløpet, men fakturabeløpet kan endre seg som følge av endringer på abonnementet ditt. Derfor anbefaler vi at du setter beløpsgrensen minimum 500,- høyere enn terminbeløpet, slik at du unngår at betalingen stoppes uten at du er klar over det.

  • Du må opprette en ny Avtalegiro i din nye bank. Når ny avtale opprettes vil den gamle avtalen automatisk avsluttes.

  • Dersom du ønsker å stoppe enkeltbetalinger, eller avslutte avtalen, gjør du dette i nettbanken din eller ved å kontakte din bankforbindelse.

  • Prisen for bruk av Avtalegiro kan variere fra bank til bank, men er generelt en av de rimeligste måtene å betale regninger på. Ta kontakt med din bank for eksakt pris.

  • Dersom du ønsker å avslutte avtalen gjør du dette i nettbanken din eller ved å kontakte din bankforbindelse.

  • Du kan selv velge om du vil motta varslinger om Avtalegiro-trekk før disse forfaller til betaling. Dette gjør du i nettbanken din, eller ved å kontakte banken direkte.

  • Med efaktura blir ikke kontoen din belastet før du har gått inn og bekreftet regningen i nettbanken. Dersom du har behov for å skrive ut fakturaene dine er det hensiktsmessig å bruke e-faktura.

  • Når du har gjennomført førstegangsbetaling vil du få tilbud om å opprette efaktura, dersom din bank støtter det. Du blir spurt om efaktura-referanse og dette er 00 foran ditt kundenummer. Om ditt kundenummer f.eks. er 123456, blir da e-fakturareferansen 00123456



Vanlige spørsmål om betaling



  • Vi sender deg ny faktura ca tre uker før ny termin begynner.

  • Din innbetaling og vår betalingspåminnelse har sannsynligvis krysset hverandre. Ring oss på tlf 21 09 30 01

  • Ta kontakt med oss på tlf 21 09 30 01

  • Du betaler fakturaen selv om levering av papiravisa er stoppet for en ferieperiode. I mellomtiden forlenger vi abonnementsperioden med det antall dager du har krav på (første uka betales, og påfølgende dager fører til forlengelse av abonnementsperioden)

Kontakt oss


Vi liker å prate med våre abonnenter.
Står du fast må du gjerne ringe eller sende oss en epost.

21 09 30 01

Du får svar mellom klokka 08:30 og 15:30hverdager.

Vil du heller skrive til oss?

Vi svarer deg så fort vi kan.

{{errorMessage}}

Takk!

Vi svarer deg så fort vi kan.